Canon PIXMA iP4500

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 34 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PIXMA iP4500 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

jade 62 28-08-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4500

Slechtste printer die ik ooit had, na 11 maanden geeft dit ding de pijp aan Maarten.
Er gaat geen papier meer naar binnen en het gilt als een jonge kat.

Lia Tuijp 02-02-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4500

Ik heb mijn printer nu een half jaar. In het begin was hij geweldig. Maar nu zegt hij doe het zelf maar. Leest de originele inkt niet meer.Balen, voor mij nooit meer een canon.

Jan04 25-01-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4500

Hallo, ik heb ook een IP4500 gekocht op 10-07-2008, in het begin was er niets aan de hand, maar ongeveer een maand geleden ging het mis.
De IP4500 begon opeens naar iedere 3 regels zijn inkttanks te reinigen, met het gevolg dat de patronen heel snel leeg waren, er kwam ook nog bij dat de kleur doorgelopen was (de gele was nu groen)
Heb deze printer terug gebracht, en naar ± 20 dagen heb ik een nieuwe printer gekregen, maar niet de IP4500, ik heb de IP4600 gekregen, en daar ben ik niet zo blij mee, bij deze printer kun je niet zo maar verwisselen van achterklep naar de papierlade onder, dit moet via de software gebeuren. Ook krijg ik naar een paar vellen uitgeprint te hebben, de melding dat er een papierstoring is.
Dus denk ik dat deze printer weer retor gaat.

Formatje 15-01-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4500

Heb mij op aanraden van vrienden onlangs deze printer aangekocht
Reden omdat deze ook werkt met vervanginkt die heel wat goedkoper is dan het vloeibare goud van Caonon ;)
Deze kan je met een chipresetter gebruiken.
De kwaliteit die het mij geeft van afdruk is geweldig dus zeker een aanrader
Weet wel dat de 4600 op de markt is maar deze kan niet overweg met vervanginkt
Druk regelmatich foto's af en daar ik nu met de onderste lade de 10x15 foto paapier verwerk moet ik niet steeds papier lliggen wisselen.

Hans Br 24-12-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4500

In maart 2008 de printer geïnstalleerd. Nu nar ruim een half jaar laat de printkop mij in de steek. Dit is nu de tweede canonprinter die het na korte tijd laat afweten. Voor mij dus nooit meer een printer van dit merk!

itdude 13-11-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4500

De afdrukkwaliteit is prima. In de standaard mode komen er zeer scherpe afdrukken uit met een behoorlijke snelheid.
Helaas is de betrouwbaarheid een stuk minder. Na elke 4 afdrukken worden grijstinten roze en moet ik de printkoppen weer reinigen. Dit is erg irritant. Ook zie je soms witte strepen na een reinigingsbeurt.

M-Base 21-10-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4500

Prima printer, zowel voor tekst/grafieken in zw/w en kleur als voor foto`s en dvd`s/ cd`s. Ik zag dat er al weer een opvolger is, de 4600 die weer andere duurdere en kleinere cartridges gebruikt. Voor de 4500 zijn er ondertussen veel compatible patronen met en zonder chip en sinds enige tijd ook een chip resetter. Voor mij reden om nog snel een IP 4500 te kopen als vervanger van een versleten IP 4200.
Adrukkwaliteit is op alle media erg goed.Auto-Duplex printen gaat wel erg langzaam, dus dat doe ik meestal maar alsnog handmatig. Vandaar geen 10 voor mogelijkheden en gebruiksgemak. Normaal printen gaat snel in alle standen.
Vormgeving is iets heel persoonlijks maar voor een printer vind ik de IP 4500 er goed uitzien. De duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen na een paar weken.Heb daar gezien de ervaringen met veel Canon producten alle vertrouwen in.
Zonder meer een aanrader voor zo`n € 80 zolang hij nog leverbaar is. De opvolger IP 4600 is vooral in gebruik aanzienlijk duurder zonder duidelijke voordelen.

Dearest Gompy 03-10-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4500

Begin Maart 2008 deze printer gekocht bij MM als zijnde de Canon PIXMA iP4500x, een speciale discounter uitgave, maar voor de rest identiek aan de IP4500.

Printkwaliteit vind ik subliem! Bij gebruik van verschillende soorten/merken fotopapier even wat testafdrukjes maken op een enkel vel fotopapier om het juiste profiel samen te stellen.
Printkwaliteit op gewoon papier is ook perfect.

Mogelijkheden heb ik een 10 gegeven omdat het apparaat die mogelijkheden had die ik zocht, o.a dubbelzijdig printen en beprinten van cd/dvd's, verschillende lade's, + de normale printmogelijkheden.

Gebruikersgemak is ook perfect. Als je de stekker bij uitgeschakeld apparaat in het stopcontact laat zitten, blijft het geheugen van het apparaat actief, het onthoud wanneer er voor het laatst geprint is, waardoor er minder uitgebreide schoonmaak actie's plaats vinden, hetgeen weer inkt scheelt.

Ik print erg veel, en heb buiten de orginele cartridge's bij aankoop van een printer nog nóóit nieuwe orginele inktcartridge gekocht.
Ik hervul de (orginele) cartridge's zelf met inkt van Hobbicolors uit de USA (zie eBay) en gebruik de z.g durch-stich methode voor het hervullen van de cartridge's.
De chips op de cartridge's reset ik d.m.v de z.g RedSetter, de printer ziet de cartridge's weer als vol. De inktmonitor blijft dus gewoon actief.

Vwb de kosten van het hervullen ten opzichte van het kopen van de orginele cartridge's:

Ik heb voor 6 flessen á 120ml p/st, inclusief verzendkosten USA->NL in totaal 33,37 Euro betaald.
(Afhankelijk van de wisselkoers USD <-> EURO)

6 flessen bestaan uit;
2x 120ml gepigmenteerd zwart (PGI-5BK)
1x 120ml CLI-8 Cyan
1x 120ml CLI-8 Magenta
1x 120ml CLI-8 Yellow
1x 120ml CLI-8 BK
Het kleuren-gamma van deze inkt is een ietsje warmer als die van de orginele Canon inkt.

Ter vergelijking, de gemiddelde prijs van een CLI-8 cartridge á 13ml is ongeveer 15 Euro, PGI-5BK (26ml) zelfs duurder.

Duurzaamheid is moeilijk te beoordelen na 7 maanden uiteraard. Ik durf toch een 10 te geven omdat gezien de hoeveelheden die ik print, dit als driedubbele tropenjaren beschouwd kan worden in vergelijking met de gemiddelde printergebruiker, schat ik..

Voor mensen die zeer weinig printen en een verstopte printkop willen voorkomen, print 1x per 7 á 10 dagen een testprintje uit dmv Controle spuitopening (Zie onderhoud, Printer-instellingen)

Uzi76 29-09-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4500

Ik heb mijn Canon Pixma ip4500 na anderhalf jaar mogen weggooien. De zwarte printkop doet het niet meer en om dit te herstellen moetn ik hem terug naar Canon sturen. Kostprijs hiervoor is 150 euro. Ja allo?? Feit is dat ze je gewoon een nieuwe printer opsturen en je hiervoor ook de prijs betaald. Ik maak liever zelf de keuze als ik dan toch een printer moet kopen en het zal geen Canon meer zijn. Dit is echt typisch voor deze werwerpmaatschappij.
De kwalieteit van dit toestel was goed, maar duurzaamheid een dikke 0!

Sett 10-08-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4500

Goede printer, ook fotowerk is goed, alleen geeft heel vaak foutmelding omdat de inkt op zou zijn terwijl de inkt helemaal niet op. Dus de volgende keer geen Canon weer!!!

Robert V. 02-08-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4500

Canon denkt aan aandeelhouder en niet aan de klant.
Ruim 2 jaar met heel veel plezier gewerkt met de IP 4000. De inktpatronen waren makkelijk navulbaar zodat de printkosten leuk bleven. Dus toen de IP 4000 op was zijn opvolger de IP 4500 gekocht. De inktpatronen zijn niet navulbaar waardoor de printer veel te duur in gebruik is. Conclusie: een kat in de zak. U bent gewaarschuwd.

nesie67 24-06-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4500

Super printer! Prachtige foto's en teksten (gebruikt om fakturen te printen). Is snel en heeft veel foefjes zoals dubbelzijdig printen, printen zonder randen en direct op een (geschikte) CD/DVD schijfje printen.

Evert4 20-06-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4500

Printer 1,5 maand in mijn bezit. Werkelijk een geweldige printer, veel sneller en mooiere foto's dan mijn vorige HP.
Je kunt zelfs zonder rand afdrukken.
Veel DVD's, CD,s en CD-DVD inlay's geprint en dit gaat snel en werkelijk mooi.
Inktverbruik is zeer zuinig.
Tot nu toe nog geen tank behoeven te vervangen.
Kortom zeer tevreden.

Remi59 17-06-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4500

Redelijke printer totdat ikt op is. Daarna doet ie niets meer. Mijn grote zwarte patroon was op vervangen en daarna....niet noppes. Wat een slechte printer. Nooit meer Canon..maar dan ook voor niets meer. Ik ben bijzonder kwaad en voel me stevig bekocht

Ronald de V 01-06-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4500

Er is nu ook een chip resetter te koop. Deze zet de patronen weer op vol.

Theo2959 05-05-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4500

Ik ben vwb het afdrukken opzich wel tevreden met deze printer, de afdrukken zijn goed van kleur en zwart is ook zwart. Minder tevreden ben ik over het gebruiksgemak van deze printer. Ik heb nu al twee originele cartridges na een week moeten vervangen omdat de chip defect raakte ( ledje gaat uit en wordt niet meer herkend). Na een paar keer in en uit halen van de cartridge brand het ledje dan wel weer maar de volgende keer afdrukken geeft weer hetzelfde probleem dus maar weer een nieuwe cartridge plaatsen om het probleem op te lossen. Voordat de printer begint met afdrukken wordt er een hoop lawaai gemaakt en duurt het heel lang voordat er eindelijk afgedrukt gaat worden. Hierna gaat het dan wel wat vlotter maar het gaat absoluut trager als met mijn oude HP 840. Kortom ik ben eigenlijk teleurgesteld in deze printer die overal wel goede recensies kreeg maar mij dik tegen valt.

Oude Alink 27-04-2008

Een minder goede printer dan mijn vorige; de IP4000
(Beste koop 2005)
Dat was pas een dijk van een printer !!
Deze printer klooit vaak maar wat aan als het om inkt mengen gaat. Voordat ie eindelijk gaat printen, hoor je hem continu tikkende geluiden geven. Wat ie doet? Ik heb geen idee. Ik weet wel dat het super irritant is.
Ik moet het er momenteel maar mee doen.
Voor mij geen Canon IP4500 meer !!
Indien je deze ook wilt aanschaffen, raad ik het je af.

Ricopino 22-04-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4500

Ik sluit me graag aan bij het commentaar van fotoromario. Canon printers worden op deze site niet getest op duurzaamheid. Gegarandeerd is ook uw pixma ip4500, net als de mijne, binnen 2 jaar onbruikbaar, ongeacht de intensiteit van het gebruik. Deze printers zijn niet goedkoop, lijken goed te werken, maar gaan absoluut niet lang mee. Geen enkele recensie hier refereert aan gebruik langer dan een half jaar.

Djurre Swets Pieters 15-04-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4500

Ik heb de printer net in mijn bezit.
Hiervoor had ik een HP930 (oud beestje dus), maar die was versleten.
Ik heb deze juist gekocht voor de duplex (dubbelzijdig afdrukken) functie.
De printer maakt mooie en scherpe afdrukken.
Ik heb alleen wel een probleem met de duplex. Misschien dat anderen hier ook last van hebben: Als enkelzijdig afdruk is mijn afdruk in grijstinten echt grijs. Als ik dubbelzijdig afdruk is de afdruk in grijstint rose-grijs.
Canon geeft aan dat dir as designed is en dat bij dubbelzijdige afdrukken er geprint wordt vanuit de kleurentankjes.
Moet ik maar cleanen.......
Als jullie er ook last van hebben: Call inleggen bij Canon en vragen of in de nieuwe driver de optie ingebouwd kan worden om ECHT GRIJS te printen, ook bij dubbelzijdige afdrukken..........

Plurk 02-04-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4500

Geweldige printer. gekocht vanwege de goede reviews en de lage prijs.

Print keurig, mooie afdrukken van goede foto's.
getest op verschilende soorten papier, Hema Glossy premium is prima een prima combinatie met deze printer.

Hij is niet echt geruisloos maar dat is dan ook het enige wat ik erop aan te merken heb. 3 andere printers in huis, maar deze is echt veeeel sneller en beter.

johan588314 10-06-2019

Ik ben er achter waarom de meeste printers opeens zonder reden fout meldingen geven.
Gebruik je een huismerk cartridge, dus niet de originele ,dan krijg je problemen.
De firmware is de waakhond die je printer fout meldingen geeft, dus onklaar maakt.
Met Epson het zelfde van het ene moment een goede print, verwissel de cartridge en opeens de printer doet het niet goed of half.
Het enige wat zou kunnen helpen is de firmware resetten of een oudere firmware (Epson) installeren.
Liever had ik een dure printer zonder dure cartridge en zonder achterbakse beveiliging ,die zonder enig bericht wordt gedaan.
Ik ben behoorlijk kwaad hier over, er zijn op bepaalde plekken op internet de zelfde reacties te lezen,kost je veel tijd om dit te vinden.

Puppeteer 01-04-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4500

Uitstekende printer. Heb eerder een Canon gehad om bijna uitsluitend foto's te printen. Naar de winkel gaan bleek goedkoper en kwalitatief beter. Deze Canon is een grote verbetering; veel sneller en een betere printkwaliteit. CD's en DVD's bedrukken gaat moeiteloos en het resultaat is zonder meer goed. Even zoeken naar de laagste prijs loont zeker de moeite; kan tientallen Euro's schelen.

FotoRomario 26-03-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4500

Qua prijs/kwal. verhouding beste allround printer van dit moment. En met compatible inkt in prijs gewoon de goedkoopste. Kritiek : canon printers blijven wegwerpartikelen die je na pakweg 7 complete cartridge cycles,het beste kunt wegbrengen naar het milieupark vanwege defecte printhead,electronica,ac unit. Reparatie of bv. vervanging van de printhead is schandelijk duur..Mensen die zeer regelmatig printen zullen na 2 jaar ip4500 grote kans op storingen krijgen...zodat u snel weer een nieuwe Canon zult moeten kopen. Feit !

1966 03-03-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4500

Leuke printer met de mogelijkheid cd/dvd te printen Alleen bij gebruik van andere inkt dan de orginele binnen 3-6 maanden printkop verstopt.

kraantje 02-02-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4500

Was reeds in het bezit van een pixma4200 omdat deze al heel goed beviel de 4500 aangeschaft die ook weer veel waar voor zijn geld bied. Een prima en probleemloze printer.
Problemen zoals het automatisch aan en uit schakelen van de printer (zoals ik hier voor las) is heel gemakkelijk in te stellen.

Peter_ 31-01-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4500

Ik snap werkelijk niet dat iedereen zo vol lof is over deze printer. Op de eerste plaats is het een groot en log ding en gaat het apparaat niet automatisch aan als je een opdracht verstuurd. Verder is de printer zo statisch als wat dus binnen een dag vol met stof wat niet echt bevordelijk is voor het papier. Het ergste is nog de printkwaliteit, over de resolutie heb ik niets aan te merken, ook het printen op normaal papier gaat zonder problemen. Maar één groot drama is het printen op fotopapier, de kleuren kloppen voor geen meter meer. Overal een paarse gloed overheen die op normaal papier niet te zien is. Verschillende soorten fotopapier gebruikt die op mijn HP printer zonder problemen te gebruiken is. Het lijkt er sterk op dat je waarschijnlijk alleen goede resultaten krijgt met het peperdure Canon papier. Alle soorten fotopapier gebruikt, verschillende kleurprofielen gebruikt, allen met hetzelfde slechte resultaat. Wat mij betreft dus absoluut geen aanrader en mijn 'oude' HP staat weer aangesloten.